TOKYO – Constructorii japonezi de automobile primesc o acoperire foarte necesară de la un vechi standby, în timp ce yenul mai slab ajută la susținerea profiturilor pe fondul declinului vânzărilor în China și al trecerii tot mai dificile la vehiculele electrice.
Toyota, Honda și Nissan au raportat recent câștiguri care au depășit estimările analiștilor cu 6% până la 21% în cele trei luni până în iunie, și toate au citat moneda ca factor.
„Dacă yenul rămâne scăzut, ei beneficiază în mod clar, dar acest lucru nu compensează alte preocupări”, a declarat Satoru Aoyama, director senior la Fitch Ratings Japonia.
„Ei se luptă pe piața chineză”, a spus el. „Pur și simplu nu au o soluție imediată” pentru problemele lor acolo, a adăugat el.
La sfârșitul lunii trecute, Nissan și-a îmbunătățit previziunile privind profitul operațional pentru întregul an, majorându-le cu 30 miliarde de yeni (208 milioane de dolari) la 550 miliarde de yeni. Aproximativ 20 miliarde de yeni din această sumă au provenit de la valută, a declarat directorul financiar Stephen Ma la o ședință de informare.
Scăderea yenului oferă producătorilor auto din Japonia o ușurare familiară, deși temporară
Descoperă mai multe la Japonia ⓜ mapamond media
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.